...
Kurser Alla kurser Min kurs Min sida Min sida Provbank Mina prov Läromedel Blogg Hjälp & Guider Om oss Kontakt Nationella prov Gamla högskoleprov Screening Priser
Sök Mitt konto Logga ut Elev/lärare
-registrering
Logga in Köp Premium Köp Premium Prova gratis
Genom att använda den här sidan godkänner du våra användarvillkor, vår integritetspolicy och att vi använder cookies.
KURSER / 20 LEKTIONERDELPROV

Screening Ma1 - Uppföljning förtest

Författare:Simon Rybrand
1321 personer har gjort kursen
Endast Premium-användare kan rösta. Byt kurs Fortsätt med senaste lektionen KÖP PREMIUM Börja kursen gratis i 14 dagar Testa gratis i 14 dagar
Ingen bindningstid
Sedan 99 kr/mån. Ingen bindningstid
Läs mer om kursen.

Kursen Screening Ma1 – Uppföljning förtest är en del av Eddlers Screeningmaterial. Den är framtagen för att ge elever möjlighet att repetera viktiga förkunskaper inför Matematik Nivå 1. Eleven gör ett urval av lektionerna baserat på resultatet från screeningens förtest.

Innehåll

Uppföljningskursen består av lektioner som är direkt kopplade till de uppgifter och områden som eleven haft svårt med på förtestet. Varje lektion innehåller:

  • en kort videogenomgång av begrepp och metoder

  • övningsuppgifter med fullständiga förklaringar

Vad ska eleven jobba med?

Utifrån resultat på screeningtestet markera Eddlers Screeningverktyg automatisk på invidnivå med en lila ruta vilka lektioner elever ska repetera.

Om eleven tillhör en skola som genomfört förtestet  markerar Eddlers screeningverktyg automatisk med lila ram vilka lektioner varje elev behöver repetera.

Screening Ma1 - Uppföljning förtest

Eddlers screeningverktyg markerar elevens arbete automatiskt 

  • sedda videos med en play-symbol
  • gjorda uppgifter med grönt i respektive lila ruta

Syfte med kursen

Syftet med uppföljningsmaterialet är att eleven ska få chans att repetera sådant hen egentligen kan, men kanske har glömt, och därigenom få bättre förutsättningar att hänga med i den ordinarie undervisningen i Ma1. Antalet uppgifter i varje lektion är medvetet begränsat för att materialet inte ska ta för mycket tid. Detta för att eleven ska kunna genomföra uppföljningskursen parallellt med ordinarie kurs.

Kursen Screening Ma1 – Uppföljning förtest är alltså inte tänkt som mängdträning eller för att bygga kunskaper från grunden. Om en elev behöver mer stöd finns länkar i materialet till motsvarande lektioner i kursen År 9. På så sätt arbetar eleven själv, eller tillsammans med en lärare, mer ingående med områden som är särskilt svåra.

För lärare, speciallärare och specialpedagog

För läraren och specialpedagogen ger screeningverktyget en tydlig överblick:

  • vilka lektioner varje elev behöver arbeta med,

  • hur eleverna utvecklas i uppföljningskursen,

  • och var enskilda elever fastnar och kan behöva extra stöd.

På så sätt blir uppföljningskursen både ett verktyg för eleven att repetera på egen hand och för läraren att identifiera behov av riktade insatser eller extra stöd. I vissa fall kan materialet även ge indikationer på om en elev behöver träffa speciallärare eller om en utredning bör övervägas.

Läs mer på

Nationellt centrum för matematikutveckling (2022).
Förstå och använda tal. (2:4 uppl.)
Göteborg: NCM, Göteborgs universitet. 

Skolverket. (2022).
Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.

Specialpedagogiska skolmyndigheten. (2020).
Att upptäcka behov av stöd i matematik.

Totalpoäng
0/0
 
Totalpoäng
0/0
Gjorda uppgifter
0 av 0
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0
E C A
Totalt

Innehåll

Repetera efter Screening

1 Taluppfattning – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (5) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Tallinjen
2:20 min | || | |
2 Avrundning och Närmevärden
04:40 min | || | |
3 Positionssystemet
4:23 min | || | |
4 Huvudräkning och Uppställning
5:25 min | || | |
5 Multiplikation och division med decimaltal
03:16 min | || | |
Så här hjälper Eddler dig:
Förnya ditt betalkonto hos din skola här.
  • 800+ videolektioner till gymnasiet och högstadiets matte.
  • 10 000+ övningsfrågor med fullständiga förklaringar.
  • Heltäckande för din kurs. Allt på ett ställe.
  • Träning inför nationella prov och högskoleprovet.
Sedan endast 99 kr/mån.
Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.
99 kr för 6 månader
Ingen bindningstid. Betala 1 gång.

2 Bråkräkning – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (4) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Förlänga och förkorta bråk
04:01 min | || | |
2 Addition och Subtraktion av bråk
03:52 min | || | |
3 Multiplicera bråk
3:40 min | || | |
4 Dividera bråk
03:41 min | || | |

3 Prioriteringsregler – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (1) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Prioriteringsregler
03:46 min | || | |
Så här hjälper Eddler dig:
Förnya ditt betalkonto hos din skola här.
  • 800+ videolektioner till gymnasiet och högstadiets matte.
  • 10 000+ övningsfrågor med fullständiga förklaringar.
  • Heltäckande för din kurs. Allt på ett ställe.
  • Träning inför nationella prov och högskoleprovet.
Sedan endast 99 kr/mån.
Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.
99 kr för 6 månader
Ingen bindningstid. Betala 1 gång.

4 Negativa tal – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (2) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Addition och subtraktion av negativa tal
06:24 min | || | |
2 Multiplikation och division av negativa tal
06:07 min | || | |

5 Potenser – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (3) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Beräkna potenser
01:42 min | || | |
2 Potenslagar
04:27 min | || | |
3 Beräkna kvadratroten
03:42 min | || | |

6 Linjära ekvationer – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (2) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Vad är ekvationer?
3:47 min | || | |
2 Ekvationslösning
4:57 min | || | |

7 Procent/Förändringsfaktor – Uppföljning förtest Övningsgeneratorn Övningsgeneratorn
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0

LektionerDelprov (3) Spår Omdöme Video Provtid Uppgifter Boken
1 Bråkform, decimalform, procentform
4:15 min | || | |
2 Procent
3:05 min | || | |
3 Förändringsfaktor
5:46 min | || | |
Status Uppgifter
Kommande Ej påbörjat Avslutat Schemalagt Frånvarande Senare Kommande Påbörjat Klart Låst Orättad Frånvarande Senare | | |

Inga skapade prov

Laddar...
Prov ingår i sammanställning

Screening

Status Uppgifter
Kommande Ej påbörjat Avslutat Schemalagt Frånvarande Senare Kommande Påbörjat Klart Låst Orättad Frånvarande Senare | | | Öppna Uppföljningskurs

Ingen screening skapad.

Laddar...

Om Screening Ma1 - Uppföljning förtest

Kursen Screening Ma1 – Uppföljning förtest är en del av Eddlers Screeningmaterial. Den är framtagen för att ge elever möjlighet att repetera viktiga förkunskaper inför Matematik Nivå 1. Eleven gör ett urval av lektionerna baserat på resultatet från screeningens förtest.

Innehåll

Uppföljningskursen består av lektioner som är direkt kopplade till de uppgifter och områden som eleven haft svårt med på förtestet. Varje lektion innehåller:

  • en kort videogenomgång av begrepp och metoder

  • övningsuppgifter med fullständiga förklaringar

Vad ska eleven jobba med?

Utifrån resultat på screeningtestet markera Eddlers Screeningverktyg automatisk på invidnivå med en lila ruta vilka lektioner elever ska repetera.

Om eleven tillhör en skola som genomfört förtestet  markerar Eddlers screeningverktyg automatisk med lila ram vilka lektioner varje elev behöver repetera.

Screening Ma1 - Uppföljning förtest

Eddlers screeningverktyg markerar elevens arbete automatiskt 

  • sedda videos med en play-symbol
  • gjorda uppgifter med grönt i respektive lila ruta

Syfte med kursen

Syftet med uppföljningsmaterialet är att eleven ska få chans att repetera sådant hen egentligen kan, men kanske har glömt, och därigenom få bättre förutsättningar att hänga med i den ordinarie undervisningen i Ma1. Antalet uppgifter i varje lektion är medvetet begränsat för att materialet inte ska ta för mycket tid. Detta för att eleven ska kunna genomföra uppföljningskursen parallellt med ordinarie kurs.

Kursen Screening Ma1 – Uppföljning förtest är alltså inte tänkt som mängdträning eller för att bygga kunskaper från grunden. Om en elev behöver mer stöd finns länkar i materialet till motsvarande lektioner i kursen År 9. På så sätt arbetar eleven själv, eller tillsammans med en lärare, mer ingående med områden som är särskilt svåra.

För lärare, speciallärare och specialpedagog

För läraren och specialpedagogen ger screeningverktyget en tydlig överblick:

  • vilka lektioner varje elev behöver arbeta med,

  • hur eleverna utvecklas i uppföljningskursen,

  • och var enskilda elever fastnar och kan behöva extra stöd.

På så sätt blir uppföljningskursen både ett verktyg för eleven att repetera på egen hand och för läraren att identifiera behov av riktade insatser eller extra stöd. I vissa fall kan materialet även ge indikationer på om en elev behöver träffa speciallärare eller om en utredning bör övervägas.

Läs mer på

Nationellt centrum för matematikutveckling (2022).
Förstå och använda tal. (2:4 uppl.)
Göteborg: NCM, Göteborgs universitet. 

Skolverket. (2022).
Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.

Specialpedagogiska skolmyndigheten. (2020).
Att upptäcka behov av stöd i matematik.

Kursen Screening Ma1 – Uppföljning förtest är en del av Eddlers Screeningmaterial. Den är framtagen för att ge elever möjlighet att repetera viktiga förkunskaper inför Matematik Nivå 1. Eleven gör ett urval av lektionerna baserat på resultatet från screeningens förtest.

Innehåll

Uppföljningskursen består av lektioner som är direkt kopplade till de uppgifter och områden som eleven haft svårt med på förtestet. Varje lektion innehåller:

  • en kort videogenomgång av begrepp och metoder

  • övningsuppgifter med fullständiga förklaringar

Vad ska eleven jobba med?

Utifrån resultat på screeningtestet markera Eddlers Screeningverktyg automatisk på invidnivå med en lila ruta vilka lektioner elever ska repetera.

Om eleven tillhör en skola som genomfört förtestet  markerar Eddlers screeningverktyg automatisk med lila ram vilka lektioner varje elev behöver repetera.

Screening Ma1 - Uppföljning förtest

Eddlers screeningverktyg markerar elevens arbete automatiskt 

  • sedda videos med en play-symbol
  • gjorda uppgifter med grönt i respektive lila ruta

Syfte med kursen

Syftet med uppföljningsmaterialet är att eleven ska få chans att repetera sådant hen egentligen kan, men kanske har glömt, och därigenom få bättre förutsättningar att hänga med i den ordinarie undervisningen i Ma1. Antalet uppgifter i varje lektion är medvetet begränsat för att materialet inte ska ta för mycket tid. Detta för att eleven ska kunna genomföra uppföljningskursen parallellt med ordinarie kurs.

Kursen Screening Ma1 – Uppföljning förtest är alltså inte tänkt som mängdträning eller för att bygga kunskaper från grunden. Om en elev behöver mer stöd finns länkar i materialet till motsvarande lektioner i kursen År 9. På så sätt arbetar eleven själv, eller tillsammans med en lärare, mer ingående med områden som är särskilt svåra.

För lärare, speciallärare och specialpedagog

För läraren och specialpedagogen ger screeningverktyget en tydlig överblick:

  • vilka lektioner varje elev behöver arbeta med,

  • hur eleverna utvecklas i uppföljningskursen,

  • och var enskilda elever fastnar och kan behöva extra stöd.

På så sätt blir uppföljningskursen både ett verktyg för eleven att repetera på egen hand och för läraren att identifiera behov av riktade insatser eller extra stöd. I vissa fall kan materialet även ge indikationer på om en elev behöver träffa speciallärare eller om en utredning bör övervägas.

Läs mer på

Nationellt centrum för matematikutveckling (2022).
Förstå och använda tal. (2:4 uppl.)
Göteborg: NCM, Göteborgs universitet. 

Skolverket. (2022).
Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.

Specialpedagogiska skolmyndigheten. (2020).
Att upptäcka behov av stöd i matematik.

Radera resultat

Radera ALLA dina resultat för kursen .

Tänk på att radering av resultat påverkar andra kurser med gemensamma lektioner.

Detta går inte att ångra!

Radera Avbryt

 Få tillgång till allt för 
 endast 99 kr/mån 

 Över 800 lektioner. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill. 

KÖP PREMIUM KÖP PREMIUM PROVA GRATIS I 14 DAGAR

Byt till Kursgrupp

Startade övningar
0/0
Startade videor
0/0
Totalpoäng
0/0
 
Totalpoäng
0/0
 
Totalpoäng.
0/0
  • E
    0/0
  • C
    0/0
  • A
    0/0
E C A
Totalt
Påbörjade Övningar
0 %
Startade Videor
0 %
Gjorda uppgifter
0 av 0
Laddar...
Är du ny här?
Så här funkar Eddler Premium
  • 800+ videolektioner till gymnasiet och högstadiets matte.
  • 10000+ övningsfrågor med fullständiga förklaringar.
  • Heltäckande för din kursplan. Allt på ett ställe.
  • Träning inför nationella prov och högskoleprovet.
Sedan 99 kr/mån. Ingen bindningstid

Emil C

Studerande

"Ni hjälpte mig in på min drömutbildning. Handelshögskolan i Stockholm. Kunde inte vara mer tacksam för er tjänst!"

Du ingår inte i någon kursgrupp.

Laddar...
Lägg till kursgrupp

Det finns inga kursgrupper.

Laddar...